Eerste Kruimeltje’s wisseltrofee uitgereikt aan Tommy Wang in de Familiekerk

Zaterdag 23 september jl. vond de Denksportdag Rotterdam Noord plaats, dit jaar op een nieuwe locatie: de Heilige Familiekerk die nu nog leeg staat. Binnenkort gaat de verbouwing van de kerk van start en naar verwachting zal eind 2018 een uniek kinderzorgcentrum haar deuren open. Vooruitlopend hierop werd tijdens de Denksportdag extra aandacht geschonken aan kinderen & jongeren met een beperking. De opening van de dag werd gedaan door organisator Adri Helfrich, samen met Nicoline Cornelissen, bestuurslid Stichting Kruimeltje en Kubra Murt, de Rotterdamse rolstoelvlogger. In samenwerking met Stinafo – Stichting Nationaal Fonds Het Gehandicapte Kind – werden jongeren met een beperking extra gestimuleerd om mee te doen aan 2 simultaanpartijen tegen 2 oud kampioenen: Schaken tegen Tea Lanchava en dammen tegen Ton Sybrands. De meeste partijen werden (uiteraard) verloren door de tegenstanders van de oud-Kampioenen.  Tommy haalde er een welverdiende remise uit! Naast schaken en dammen waren er ook andere denksporten zoals tric-trac, 468-schaak en mahjong. De kinderen van Stichting Bont deden volop mee en genoten van het potje square for chess! Alhoewel het plezier het belangrijkste was, waren er ook prijzen te winnen. Zo ging de eerste Kruimeltje’s wisseltrofee naar de 11-jarige Tommy Wang, die net als alle andere kampioenen straalde van oor tot oor. Het was mooi om te zien dat iedereen aan deze denksportdag mee kon doen, jong en oud, ziek en gezond, met of zonder beperking. Denksport is een serieuze bezigheid maar levert de spelers ook veel plezier op. Een mooie dag om op terug te kijken met speciale dank aan de organisatie van Denksportdag Rotterdam Noord, de vrijwilligers, Stichting voor het behoud van de Heilige Familiekerk, Stichting Stinafo en onze sponsors Dixi en Spoca.