Sporten in de Familiekerk

Vol verwachting klopten vele kinderharten van de jongens en meisjes van reguliere basisschool Imelda, Chr. Speciaal Basisonderwijs Bergkristal en Medische Kindzorg Instelling CityKids toen vrijdag 22 september 2017 om 09.00 uur door Nicoline Cornelissen, bestuur Stichting Kruimeltje en Rein Lander, oprichter Stichting Pallieter, het startsein werd gegeven voor de sportdag in de Heilige Familiekerk.  Kinderen trokken die dag gezamenlijk op, met én zonder beperking, ziek of gezond. Samen met de vele ouders, leraren, medewerkers en vrijwilligers van Stichting Present was het een bijzondere dag in een bijzondere omgeving. Met elkaar werden diverse sporten en spellen beoefend. Iedereen deed vol enthousiasme mee. Er waren poffertjes, lekkere broodjes en drankjes en voor alle kinderen uiteraard een groen / oranje Kruimeltje medaille. De lieve vragen van gezonde kinderen, wanneer de “zieke” kindjes kwamen om mee te spelen, waren hartverwarmend en ze hebben dan ook met elkaar zichtbaar genoten.  Het was genieten van al die lachende gezichtjes en die twinkelende oogjes. Wat waren ze trots op hun welverdiende medaille! Eén van de CityKids medewerkers schreef ons later een bedankje met deze woorden: Wát hebben de kinderen (en wijzelf) genoten. Het was leuk te zien dat de kinderen van de andere scholen interesse toonde in ‘onze’ kinderen. Even kietelen, aan het lachen maken of een ‘mag ze bij ons komen zitten?’…inclusie ten top! Mooi om te zien. Bedankt dat jullie dit voor ons mogelijk hebt gemaakt! Namens de kinderen wil Stichting Kruimeltje iedereen heel hartelijk bedanken die deze sportieve feestdag mogelijk gemaakt heeft: Gemeente Rotterdam, Barry Emons, Frans van de Polder, Rotterdam sportsupport, Excelsior4All, Stichting Present, HelloPrint, Gaaf! verhuur, Spoca, lunchroom Leuk, Stichting Pallieter en uiteraard de 3 instellingen zelf die de dag georganiseerd hebben: Imeldaschool, CSBO Bergkristal en CityKids. Samen kunnen we zoveel meer! Medewerkers van HelloPrint Rotterdam hebben een filmpje gemaakt. Via Stichting Present hebben zij tijdens de sportdag meegeholpen als vrijwilligers om van deze dag een feestdag voor de kinderen te maken. Kijk, hoor en geniet mee hoe zij deze dag beleefd hebben.