Denksportdag Rotterdam Noord: een bijzonder denkfeestje voor iedereen!

Op zondag 10 februari jl. vond voor de 2e keer, in samenwerking met Stichting Kruimeltje en Stichting Stinafo, de Denksportdag Rotterdam Noord plaats, dit keer in De Nieuwe Banier. De grote organisator van de dag was Adri Helfrich die twee keer het Guinness Wereldrecord Simultaanschaken verbeterd heeft. Adri geeft ook les op scholen waardoor op de Denksportdag ook veel jeugd aanwezig was die konden deelnemen aan het damtoernooi en het schaaktoernooi.

De openingssimultaan stond in het teken van het goede doel: Stichting Kruimeltje, die zich hard maakt voor de kindvriendelijke inrichting van een uniek kinderzorgcentrum dat in de voormalige Heilige Familiekerk in Rotterdam Noord komt. De naastgelegen Pastorie is al verbouwd en wordt nu ingericht als warm thuis voor 11 jongens in de leeftijd van 16 – 25 jaar die daar beschermd en begeleid gaan wonen.

Stinafo, stichting Nationaal Fonds Het Gehandicapte Kind, was ook dit jaar weer de sponsor van 10 plekken tijdens de openingssimultaan voor kinderen & jongeren met een beperking. Tijdens de (openings)simultaan kon geschaakt worden tegen de 11-jarige jeugdkampioene Machteld van Foreest die speciaal uit Groningen was gekomen. En 2-voudig wereldkampioen dammen nam de damsimultaan voor zijn rekening. Ook schaakgrootmeester Tea Lanchava was van de partij. Trotse winnaar van Kruimeltje’s wisseltrofee was de 11-jarige Alan Bakija uit Capelle.

Al met al was de Denksportdag Rotterdam Noord een geslaagde dag voor alle denksportliefhebbers!