Opnieuw drie jaar ondersteuning voor Werken als een Paard voor kinderen van Speciaal Onderwijs

Werken als een Paard (www.werkenalseenpaard.nl) is een project van Stichting Trustfonds Hippische Alliantie Rotterdam en bestaat sinds 2013. In 2016 is er gestart met de pilot van een nieuw Werken als een Paard project: Werken als een Paard Speciaal Onderwijs. Een groepje van zeven kinderen met een meervoudig beperking uit het speciaal onderwijs kreeg  wekelijkse therapeutische lessen met inzet van paarden bij Rijvereniging de Hazelaar. Voor elk van de kinderen werd een persoonlijk ontwikkelingsplan gemaakt, waar tijdens de wekelijkse lessen mee werd gewerkt. Het project had zo’n gunstig effect op de ontwikkeling van de kinderen dat besloten is het project uit te breiden en meerjarig aan te bieden. Vanaf 1 juni 2021 biedt Werken als een Paard doen er inmiddels vier scholen en instellingen mee met in totaal zes groepen van elk zes of zeven kinderen. Begeleiders en docenten van de kinderen zijn zeer enthousiast over het project omdat veel van de deelnemende kinderen stappen vooruit in hun ontwikkeling maken, met name op het gebied van communicatie (beter luisteren, vergroten van de woordenschat en het maken van oogcontact).

Stichting Kruimeltje heeft voor opnieuw 3 jaar een substantiële donatie gedaan aan Stichting Werken als een Paard.