Activiteiten

Beheer en verwerving van middelen voor het financieel en materieel (doen) ondersteunen van (de zorg en begeleiding voor) kinderen en jongvolwassenen die intensieve en/of palliatieve zorg nodig hebben, het verzorgen van promotionele activiteiten ter introductie van de Stichting en instandhouding van de bekendheid met haar doelstellingen, het (doen) organiseren van evenementen en/of acties ter verkrijging van middelen teneinde de doelstelling van de Stichting te realiseren.

Enkele voorbeelden hoe donaties en giften worden gebruikt, worden hieronder weergegeven:

• uitstapjes, incl. vervoer. Denk hierbij aan bezoek aan de dierentuin, het zwembad, natuurdagen tijdens de seizoenen, speciale kampdagen tijdens de zomervakanties voor kinderen van wie de ouders geen geld voor vakantie hebben. Deze kinderen kunnen onder begeleiding naar een leuk vakantieoord;
  • (educatief) speelgoed en ontwikkelingsgericht materiaal;
  • de aanschaf van handicap specifieke zit- en stavoorzieningen, speeltoestellen en muziek instrumenten;
  • het kindvriendelijk inrichten van diverse ruimtes zoals een snoezelkamer, een snoezel badkamer, een ouderkamer, kinderkamers, een kindgerichte afleidingskamer waar kinderen die vervelende handelingen moeten ondergaan zich prettig kunnen voelen en bezig gehouden kunnen worden door specifiek afleidingsmateriaal;
  • het aanbieden van speciale therapieën die niet door de zorgverzekeraar vergoed worden;
  • het organiseren en professionaliseren van vrijwilligers, die betrokken zijn bij de dagelijkse activiteiten voor zorg intensieve kinderen en jongvolwassenen met begeleiding.
  • het ondersteunen van activiteiten die op een professionele wijze stage- en/of werkplekken inrichten voor onze doelgroepen.