Projecten

Stichting Kruimeltje ondersteunt zorgintensieve kinderen en jongvolwassenen die intensieve en/of palliatieve zorg en/of begeleiding nodig hebben met als doel deze kinderen en hun gezin meer kwaliteit van leven te geven en daarnaast ook hun zelfredzaamheid en weerbaarheid te vergroten.

Stichting Kruimeltje bestaat sinds eind 2016 en heeft haar naamgenoot Kruimeltje als grote voorbeeld. Dit Rotterdamse straatjongetje uit het boek van Chris Abkoude had – ondanks alle tegenslag – levenslust, humor en een flinke dosis doorzettingsvermogen.

Een nieuwe, kleine stichting met een grote passie voor haar doelgroep.

Familiekerk

Het allereerste project van Stichting Kruimeltje is het bij elkaar “kruimelen” van middelen (geld en materialen) voor de kindvriendelijke inrichting van de Familiekerk. Deze kerk zal naar verwachting eind 2020 omgetoverd zijn in een – voor Nederland uniek – gezondheidscentrum voor het ernstig (chronisch) zieke kind in Rotterdam en omstreken.  Hiervoor is 1,5 miljoen euro nodig.

Lees hier meer over dit project

BBL-basisopleiding Metalent

Stichting Kruimeltje wil zich  in 2018 sterk maken om kwetsbare jongeren met een beperking met  afstand tot de arbeidsmarkt  te gaan ondersteunen. Zo hebben we de samenwerking  opgezocht  met  Stichting Metalent . Door intensieve samenwerking met bedrijven en beroepsonderwijs bevordert Metalent de instroom van jongeren in de metaal, metalektro, industrie en maritieme sector. Een mooi Rotterdams project en omgeving!

Er is nog te weinig funding voor  kwetsbare jongeren,  die vanwege gedragsproblemen of  ontwikkelingsachterstand er niet in slagen om zich bij leerbedrijven te presenteren en daardoor niet de kans krijgen om te mogen starten met een BBL- opleidingstraject.

Lees hier meer over dit project

Adresgegevens