DROOMHUIS BRAMANTESTRAAT

Droomhuis Bramantestraat

Nadat in 2020 helaas besloten moest worden dat het Droomhuis in de H. Familiekerk in Rotterdam Noord niet door kon gaan, hebben onze partners CityKids en De Kinderzorg Kliniek niet stilgezeten. Zij hebben in Rotterdam Prinsenland een nieuwe locatie gevonden waar 3 van de 5 oorspronkelijke zorgfuncties toch gerealiseerd konden worden. Om deze locatie volledig kindvriendelijk te kunnen inrichten heeft Stichting Kruimeltje aan haar donateurs gevraagd om een gedeelte van de voor de H. Familiekerk bestemde gelden te mogen besteden aan de inrichting van dit kleinere Droomhuis. Op deze prachtige locatie zijn in januari 2021 de volgende zorgfuncties van start gegaan:

• Het Verpleegkundig centrum van CityKids: 5 groepen van in totaal 24-40 kinderen met een intensieve verpleegkundige zorgvraag en een vroeghulp groep komen dagelijks naar het Droomhuis.
  • Het Ontdekkingscentrum van CityKids: 3 groepen van in totaal 18-24 kinderen. Dit zijn kinderen die meervoudig beperkt zijn en een vorm van dagbesteding krijgen. Ook zij komen dagelijks naar het Droomhuis.

Daarnaast zal in oktober 2021 De Kinderzorg Kliniek starten in het Droomhuis. Een enorme innovatie in de kindergeneeskunde. Een multidisciplinair team van eerste en tweede lijns zorgprofessionals werken samen in carouselspreekuren. Onder leiding van de kinderarts en de psycholoog zal behandeling en diagnostiek plaatsvinden. Stichting Kruimeltje en haar donateurs juichen deze innovatieve ontwikkelingen toe. De huiselijke sfeer en de professionele setting en begeleiding in het Droomhuis is helemaal gericht op het kind. Veel ouders van chronisch ernstig zieke kinderen zullen blij zijn dat ze niet meer van de ene behandelaar naar de ander moeten maar dat op 1 locatie alle zorg en aandacht wordt gegeven, zodat het kind in een kindvriendelijke omgeving door veelal dezelfde zorgprofessionals kan worden begeleid en behandeld. Wat fijn dat na alle inspanningen van velen begin oktober het Droomhuis officieel geopend kan worden!