Familiekerk

Het allereerste project van Stichting Kruimeltje is het bij elkaar “kruimelen” van middelen (geld en materialen) voor de kindvriendelijke inrichting van de Familiekerk. Deze kerk zal naar verwachting eind 2020 omgetoverd zijn in een – voor Nederland uniek – gezondheidscentrum voor het ernstig (chronisch) zieke kind in Rotterdam en omstreken.  Hiervoor is 1,5 miljoen euro nodig.

Kinderen en hun gezin moeten zich in het “Familiehuis” thuis voelen ondanks de behandeling die ze moeten ondergaan. In het kindergezondheidscentrum komt de zorg voor ernstig (chronisch) zieke kinderen samen: carrousel spreekuren in de Kinderzorg Kliniek met kinderarts, (pre)logopedist, kinderfysiotherapeut, diëtiste en GGZ psycholoog, een Verpleegkundig Kinderdagverblijf, een Kinderdagcentrum, een Verpleegkundig Kinderzorghuis (24 uurs zorg) en begeleid wonen voor jongvolwassenen met een licht verstandelijke beperking.

Lees hier meer over dit project en wat er allemaal nodig is.

Op 13 mei 2017 heeft Stichting Kruimeltje een succesvol fundraising diner georganiseerd waarbij een eerste opbrengst kon worden opgetekend van € 369.000. Hierover kunt u meer lezen bij Nieuws.

Onderstaande links tonen u de films die in het kader van deze feestavond zijn gemaakt:

Tevens zal het bestuur activiteiten ondernemen op het gebied van onderwijs voor chronisch zieke kinderen en het verzorgen van stageplekken voor jongvolwassenen met een beperking.

Helpt u ons ook helpen ?

Adresgegevens

Stichting Kruimeltje