Skip to main content

Save the date fundraising diner

Thumbnail flyer voorkantRotterdam, 16 maart 2017 Geachte heer / mevrouw, Op zaterdagavond 13 mei 2017 is het zover! In de Familiekerk in Rotterdam vindt er een fundraising diner met een gezellig feest plaats, georganiseerd door Stichting Kruimeltje. Met deze uitnodiging willen wij u vragen deze bijzondere avond bij te wonen ter ondersteuning van het unieke Rotterdamse project: van Familiekerk naar Familiehuis.  Stichting Kruimeltje Stichting Kruimeltje heeft als doel het financieel en materieel ondersteunen van ernstig (chronisch) zieke kinderen en jongvolwassenen, die intensieve of palliatieve zorg en/of begeleiding nodig hebben.  In de armzalige jaren twintig wist Kruimeltje, het Rotterdamse straatjongetje, te overleven met humor, levenslust en doorzettingsvermogen. Met deze drie eigenschappen heeft dit kleine dappere ventje vele harten veroverd. Stichting Kruimeltje hoopt u te inspireren tot het ondersteunen van haar doelstelling, zodat met de opbrengsten van de Stichting het ernstig (chronisch) zieke kind en het gezin daar omheen, kan worden ondersteund. Kwetsbare kinderen op te laten groeien, rekening houdend met hun beperkingen en veelal ook een verkorte levensverwachting, is voor het hele gezin en de omgeving een enorme opgave. Steun door een professionele familiegerichte omgeving zal positief werken op de ontwikkeling en draagkracht van het kind en gezin. Samen met u wil Stichting Kruimeltje deze kinderen, die vaak in hun jonge leven al zoveel doorzettingsvermogen hebben getoond, meer kwaliteit van leven geven.  Doel van de avond Stichting Kruimeltje wil fondsen werven voor de inrichting van de kinderkamers en snoezel(bad)-kamers van de Familiekerk. Deze monumentale kerk stond al jaren leeg en zal worden omgetoverd tot een innovatief gezondheidscentrum voor het ernstig (chronisch) zieke kind uit Rotterdam en omgeving. Ook zal er een klein 24-uurs Verpleegkundig Kinderzorghuis (oude term kinderhospice) gehuisvest worden met 4 – 6 appartementen voor het ernstig zieke kind en familie. Een uniek maatschappelijk project voor de stad Rotterdam en omgeving, zelfs voor heel Nederland. De Familiekerk staat aan de Bergsingel naast de Imelda basisschool. Medio volgend jaar kunnen zieke en gezonde kinderen met en zonder beperking echt samen in de wijk opgroeien. De kerk behoudt ook zijn publieke functie.  Geen kerkelijke maar meer een sociaal maatschappelijke functie voor de stad Rotterdam en omstreken. De stiltekapel zal gerestaureerd worden en toegankelijk blijven als stilteruimte, ook kunnen er straks multiculturele jaarvieringen plaatsvinden.  In de openbare ruimte zal een piano staan.  Meer informatie over de restauratie en herbestemming van de Heilige Familiekerk kunt u lezen op de site www.defamiliekerk.nl. Adres van de Familiekerk is Nootdorpstraat 4, Rotterdam. Op het feestelijke diner zullen zo’n 400 gasten aanwezig zijn uit het bedrijfsleven, instellingen, organisaties en de overheid. In de prachtige, nog niet verbouwde Familiekerk ontvangen we u graag met onder meer een heerlijk diner, een mooi muzikaal programma en natuurlijk een gezellige “after party” met een geweldige band.  Tijdens de avond zullen we uw steun vragen, zodat dit ambitieuze innovatieve unieke project voor de jongste meest kwetsbare bewoners uit de regio Rotterdam en hun ouders gerealiseerd kan worden. Tafel verkoop Een tafel voor 10 personen kost € 3.000. Ook is het mogelijk losse couverts te kopen.  Wilt u een tafel reserveren dan kan dit via het reserveringsformulier. Na ontvangst van zowel de aanmelding als de betaling ontvangt u van ons een bevestigingsmail met daarbij een uitnodiging, die u aan uw gasten kunt doen toekomen.  Dit is voor uw gasten tevens het toegangsbewijs voor de avond. Kavels, inrichting en loterij Met uw aanwezigheid op deze bijzondere avond kan een deel van de inrichting van het Familiehuis gerealiseerd worden. Er is echter meer geld nodig. Bent u nieuwsgierig naar welke kindvriendelijke ruimtes in het Familiehuis komen en welke benodigdheden we voor de kinderen en hun familie in petto hebben? Op de link kavels en bonnenboekje kunt u alvast inzien waarmee u de kinderen een heel groot plezier kunt doen.  Het bonnenboekje zal op de benefietavond ook op uw tafel liggen.  Wij zijn erg verheugd u nu al te kunnen melden, dat er op een aantal kavels al is ingetekend! Binnenkort allemaal te volgen op deze website! Stichting kruimeltje is u dankbaar voor ieder extra donatie.  Bij iedere donatie speelt u automatisch mee voor één van de prachtige prijzen van de loterij die sponsoren ons ter beschikking hebben gesteld.  Presentatie en entertainment Gert van Essen, voorzitter van Stichting Kruimeltje, zal de doelstelling van de Stichting toelichten en stelt u graag voor aan de initiatiefnemers van dit prachtige project, Bart Dura en Maritza Russel. Zij zullen u vertellen waar hun motivatie voor het opstarten van dit project vandaan komt.  Uiteraard ontbreekt ons boegbeeld Kruimeltje niet en hebben we een geweldige pianist en band, die graag voor u optreden en waarbij lekker gedanst kan worden.  Dresscode: Tenue de Ville.  We doen uiteraard ons best de kerk goed te verwarmen (maar de vloerverwarming ligt er helaas nog niet in!).  Parkeren kunt u in de parkeergarage van Albert Heijn op het Eudokia plein van waar het 4 minuten lopen is naar de kerk in de Nootdorpstraat. Programma 18.30 / 19.30 uur Inloop met hapje en drankje 19.30 uur Aan tafel voor diner 19.45 uur Opening en welkom 20.15 uur Voorgerecht 20.30 uur Programma 21.15 uur Hoofdgerecht 22.00 uur Programma 22.45 uur Dessert en dansen 23.30 uur Bekendmaking prijzen loterij Bekendmaking opbrengst fundraising diner 00.30 uur Einde avond Organisatie De organisatie van het fundraising diner en feest is in handen van de feestcommissie. Onder leiding van Mariëlle Franken zetten Mariëtta Kats, Sabina Salomons, Petra Posthuma en Tom Rietveld (Schmidt Zeevis) zich met plezier in u een mooie avond te bezorgen.  Contact Uiteraard zijn wij beschikbaar voor al uw vragen en informeren we u graag verder. U kunt contact opnemen met Mariëlle Franken, bereikbaar op 06 55 802 800. Alle nieuwe informatie over het feestelijk diner zullen we vermelden op deze website.  We verheugen ons zeer u en uw gasten 13 mei a.s.