Geweldige opbrengst benefiet avond

Zaterdag 13 mei jl. was er weer volop leven in de al jaren leegstaande Heilige Familiekerk in Rotterdam Noord. Stichting Kruimeltje koos voor haar “Fundraising Diner” voor deze unieke locatie om gelden in te zamelen voor de inrichting van een innovatief gezondheidscentrum voor het ernstig (chronisch) zieke kind, welk centrum, na de restauratie, in deze kerk zal komen. Van Familiekerk naar familiehuis. Om een goede indruk te krijgen van dit nog steeds lopende project klikt u op onderstaande link: Project herbestemming Familiekerk Eerste project van Stichting Kruimeltje Deze benefietavond is het allereerste project van Stichting Kruimeltje, die zich sterk maakt voor de kindvriendelijke inrichting van het kindergezondheidscentrum in Rotterdam en verre omstreken. Hiervoor is 1,5 miljoen euro nodig. Kinderen en hun gezin moeten zich in het “Familiehuis” thuis voelen ondanks de behandeling die ze moeten ondergaan. In het kindergezondheidscentrum komt de zorg voor ernstig (chronisch) zieke kinderen samen: carrousel spreekuren in de Kinderzorg Kliniek met kinderarts, (pre)logopedist, kinderfysiotherapeut, diëtiste en GGZ psycholoog, een Verpleegkundig Kinderdagverblijf, een Kinderdagcentrum, een Verpleegkundig Kinderzorghuis (24 uurs zorg) en begeleid wonen voor jongvolwassenen met een licht verstandelijke beperking. Verrassend programma De benefietavond werd bijgewoond door ruim 300 gasten, die een bijzonder programma voorgeschoteld kregen. Speciale gast was Kruimeltje met zijn band, even overgewipt uit het Hofpleintheater. De presentatie was in handen van Ruud van Os. Speciale gast was de heer A. Visser, wethouder Financiën, Organisatie, Haven, Binnenstad en Sport van de gemeente Rotterdam, die zeer onder de indruk was van dit initiatief. De gasten kregen een heerlijk diner voorgeschoteld, zo kon bij het toetje o.a.  gekozen worden voor een appelkruimeltje. Tussen de gangen door werden de gasten op de hoogte gebracht van de doelstelling van Stichting Kruimeltje en kreeg men korte films te zien over de doelgroep. Alle gasten waren erg enthousiast aan de inrichting van zo’n bijzonder project te kunnen bijdragen en er werd dan ook gul gegeven voor de kindvriendelijke inrichting. Het resultaat mag er ook zijn: ruim € 368.000!! Als dank werden er mooie prijzen verloot onder de gulle gevers, waaronder natuurlijk ook twee kruimeldieven. De avond werd afgesloten met een spetterend optreden van de band “De Helden”.